Veilig Verkeer Nederland

Project

Website met focus op conversie van initiatieven, werven van nieuwe leden en donaties.

Veilig Verkeer Nederland is een actieve vereniging voor en door verkeersdeelnemers. De vereniging bestaat uit een landelijk orgaan en diverse regio’s. Veilig Verkeer Nederland helpt tienduizenden vrijwilligers en acties overal in Nederland. Verkeer gaat ons allemaal aan en Iedereen moet veilig over straat. De nieuwe website draagt daaraan bij en geeft mogelijkheden voor conversie van initiatieven, nieuwe leden en donaties. LimoenGroen en PUURPXL geven met de nieuwe website antwoord op de vraag: Hoe kunnen we mensen activeren om bij te dragen aan verkeersveiligheid en Veilig Verkeer Nederland als een eigentijdse organisatie positioneren?

Uit onderzoek van Veilig Verkeer Nederland blijkt dat mensen best iets willen doen als vrijwilliger, of bereid zijn om te doneren aan een goed doel, maar willen geen langdurige commitment aangaan en lid worden. Veilig Verkeer Nederland speelt hier online op in met een toegankelijke website voor een breed publiek. De nieuwe website geeft mensen de mogelijkheid om bij te dragen aan een veiliger verkeer: Meedoen moet voor iedereen makkelijk worden. Ook regionaal nieuws en specifieke campagnes gericht zoals het eindexamen hebben nu een eigen plaats. 

Gebruiker centraal

Stap voor stap gingen we op zoek naar de essentie. Welke personaʼs waren het meest relevant en kwamen ze voor op de website? Alle bevindingen werden gestaafd met statistieken en aanvullend gebruikersonderzoek. Zo konden we keuzes op data baseren en de discussie sturen op gedrag en houding van de bestaande en gewenste bezoeker. 

De structuur moest veel meer aansluiten bij de belevingswereld van iedere bezoeker. In plaats van doelgroepingangen werd de insteek thematisch: meedoen is makkelijk in de buurt, op school, onderweg of thuis. Zo konden we ook de regiosites verweven in de nieuwe structuur en de regiobesturen zelfs extra aandacht geven door regionale acties en successen in het nieuwsoverzicht op te nemen. Ook de opleidingen voor Vrijwilligers (de Academy) werden naadloos opgenomen in de nieuwe structuur. 

Verkeersveiligheid

Het onderwerp verkeersveiligheid staat niet ter discussie maar wel de vraag hoe mensen hieraan kunnen en willen bijdragen. De doelgroep van VVN kiest tegenwoordig voor een meer flexibele inzet en is bovendien in leeftijd vaak een stuk jonger dan de doelgroep die zich nu verbonden voelt met Veilig Verkeer Nederland. 

Slimme oplossing

De website van Veilig Verkeer Nederland helpt de interne organisatie én de vrijwilligers en is schaalbaar: bestaande subsites passen naadloos in de nieuwe structuur. Bezoekers zullen beter snappen waar ze (moeten) zijn en onderhoud is nu een stuk makkelijker voor de redactie. Meerdere contentredacteurs met elk eigen rechten en mogelijkheden kunnen nu landelijk bijdragen aan de website. De regionale pagina’s bieden een aantal vaste elementen en regionale content, zoals nieuws en evenementen. Er is ook veel redactionele vrijheid om met het gebruik van paragrafen de pagina’s verder vorm te geven.

Puurpxl en LimoenGroen

Puurpxl en LimoenGroen bedenken, ontwerpen en realiseren duurzame digitale ervaringen waar gebruikers blij van worden en die resultaat opleveren. Websites, die minstens 5 jaar mee kunnen en efficiënt meegroeien met online ambities. Tot de klantenkring behoren o.a. SURF, KRO-NCRV, SOA Aids Nederland, Federatie Medisch Specialisten, SPAR, Natuurmonumenten, Landschap Noord-Holland en Connexxion.

Meer informatie?

Staat jouw brancheorganisatie of vereniging voor de uitdaging om een breder publiek aan te spreken en nieuwe leden aan te trekken? Zoek je een no-nonsense bureau dat keuzes maakt op basis van echte inzichten? Voor meer informatie over deze case of wat we voor jouw website kunnen betekenen, neem vrijblijvend contact op met LimoenGroen, 020 - 7371880 of hallo@limoengroen.nl