Frontend United Gent 2016
Frontend, Drupal en Belgisch bier
Frontend United is sinds enkele jaren een begrip in de Drupal gemeenschap en vlak daarbuiten. Omdat het kennis evenement zich niet enkel op de Drupal markt richt, maar ook op UX en frontend frameworks en ontwikkeling, trekt het een breed publiek. Met 280 bezoekers was Frontend United uitverkocht. Tegenover de Korenmarkt ligt de Sphinx cinema, een arthouse bioscoop met 5 zalen en voldoende break out space was het toneel voor een weekend lang kennissessies, netwerken en code sprinten.
This was Frontend United 2016.
— Frontend United (@frontendunited) 28 mei 2016
Thank you for making this a memorable edition! #fuGhent pic.twitter.com/Y3E4EJipLA
Een klein team van LimoenGroen was naar Gent afgereisd. Baris Wanschers, frontend specialist en partner bij LimoenGroen sprak op de eerste dag van Frontend United over het optimaliseren van SEO door gebruik te maken van Schema Markup. Dit is een nieuwe en krachtige manier om zoekmachine optimalisatie toe te passen door zoekmachines meer relevante informatie mee te geven. Zowel integratie voor Drupal 7 als Drupal 8 hebben we laten zien.
Semantische data voor Brakke Grond
Baris ging in op de manier hoe wij semantische data toe hebben gevoegd aan de website van Brakke Grond. Door deze informatie toe te voegen begrijpt Google de informatie op de website. Als je op Google zoekt op 'Brakke Grond' dan zie je bovenaan de zoekresultaten gelijk een lijst van aankomende evenementen en voorstellingen.
Wil je meer weten over zoekmachineoptimalisatie en Drupal? Stuur een mail aan hallo@limoengroen.nl of lees meer op ons blog.